Waar worden identiteitskaarten en paspoorten gemaakt?

Geen idee waar die gemaakt worden. Ik zou zeggen dat daar 1 nationale organisatie voor is net zoals de uitgifte van geld. Wie weet het?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
12.2K
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.vrijbit.nl/component/k2/item/856-antwoorden-ministerie-binnenlandse-zaken-en-koninkrijksrelaties.html

Antwoorden (1)

Sdu biedt diensten op het gebied van beveiliging van informatie en identiteit en produceert onder meer de Nederlandse paspoorten en rijbewijzen en allerlei chipkaarten.
Ook worden paspoorten geproduceerd voor Ierland, Finland, Zwitserland en Slowakije.

Toegevoegd na 6 minuten:
Sdu drukt ook de Nederlandse identiteitskaarten.

Toegevoegd na 1 uur:
Met dank aan ronron voor de aanvulling:
Sdu is een bedrijf dat in handen is van Morpho, gevestigd in Frankrijk.
SimonV
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
https://www.vrijbit.nl/component/k2/item/856-antwoorden-ministerie-binnenlandse-zaken-en-koninkrijksrelaties.html